Oasis of the Seas: Beskyttet ved hjelp av AutroMaster ISEMS

Autronica Fire and Security AS har levert et komplett branndeteksjons- og presentasjonssystem for det største cruiseskipet i verden, Royal Caribbeans "Oasis of the Seas".
Skipet har 16 dekk, 2700 representasjonsrom og kapasitet fo 5400 passasjerer. "Oasis of the Seas" er ikke bare det største passasjerskipet noensinne, men også det mest innovative.
SKipet er bygd av STX ved Turku verft i Finland, og skal settes i drift i desember 2009. De føste passasjerene vil bli imponert over det innovative som  RCI og STX har realisert. Autronica Fire and Security AS har levert bl. a. de viktigste nyskapende teknologier, men disse er ikke så synlig.

Integrert "Safety and Emergency Management System"
Oasis of the Seas representerer Autronica’s største maritime leveranse noensinne, og systemene fra Autronica gir store fordeler innenfor brannsikkerhet. Systemet ombord Oasis of the Seas består av 8 AutroMaster ISEMS presentasjonssystemer som i kombinasjon med AutroSafe kontrollerer og overvåker følgende utstyr:

• 9300 adresser - detektorer og manuelle meldere
  • 1030 branndører